2009-04-26

Oj oj, nu har man vart duktig du.. skrivit i 3 dagar på rad, när hände de senast?? kanske när jag gjorde bloggen! hehe =P bättre sent än aldrig!

Jahup, dagen då!
Klev upp kvart över 7 eller någe sånt och åkte med mamma upp på byn då hon skulle jobba och jag skulle ha bilen så de var bara att snällt kliva upp och följa med å hämta den!
Åkte hem å åt frukost i lugn å ro, hur skönt som helst i morgonrock som man tog på sig när man kom hem, hehe utan på t-tröjan å mjukis byxan! =P  åt frukost å löste lite korsord i brist på annat å läsa, sen tog man och gjorde i ordning fika för dagens äventyr, koka kaffe, gjorde mackor å fixade pålägg, och packade även ner lite tigerkaka från gårdagen!
Sen drog man upp på byn vid halv 9 för att plocka upp fröken Muhonen för att dra vidare mot Ammer för att titta på hästtävlingar, var Ponnyhoppning i går å i dag var de storhäst så man tog ju och drog ditt!
Var jätte skönt väder 12 grader varmt var de såg jag när vi satt i bilen på väg ditt hur skönt som helst, kom ditt och gick å kickade lite runt ridskolan osv, sen satte vi oss i bilen å tittade på när de första klasserna började då vi stog precis framför banan nästan hade hur bra sikt som helst, så de vart en fika där vid halv 11, sen gick vi ut å satt oss i solen å fotade litegranna, var inte ute hela tiden då de blåste lite kallt men vart bättre lite senare på dagen, var där till ca halv 1, då drog vi oss mot hammarn för att handla lite mat åt familjerna, släppte av Erika hemma vid halv 2 nån gång, sen drog jag hem å satte mig ute på altan i solen å jäste fram tills att de vart middag nästan,.. Mmmm vart grillat med klyftpotatis.. Mumma!  sen efter maten jäste man lite innan vi åkte till Ulla å Anders å grattade kusinen som fyllde 18 för några dagar sen!!
Så nu sitter man här å känner sig tung i ögonen, ska nog ta å fika kvälls fikat tror jag, sen göra mig redo för natten, orkar inte vara vaken så mycket längre, vart tidig dag i dag!

Så natt natt på er! slänger in en häst bild eller 2 som man vart nöjd med!


Det var sista hindret där, sen för unghästarna vart de som omhoppning eller vad de nu är på engång!



Fick ju även med en snygg vägran, bommarna har hoppat ur hållarna! hehe =P


Nä, nu ska jag kila!! Natt Natt!

Smell u later!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0