10/9 2008 Onsdag

Nä, de är väll kanske dags att man skriver en liten trudilut här igen, innan man blir hemsökt.. för som sagt de var ju ett tag sen.. har inte orkat skriva.. tycker aldrig att ja har någe att skriva om, men vem vet.. ja kanske har de.. hehe

Ja, de händer inte så jätte mycket igentligen just, jag har jobbat mest, man måste ju de så man får ihop lite cash.. hehe sen har man mest suttit hemma och jäst å gosa med goa katten min!
Jobbet går ju fin fint, men blir lite less på att folk aldrig blir nöjd, alltid ska dom ha nått att gnälla på, men som sagt, ja orker inte bry mig så mycket, då de bara är strunt dom gnäller om!
Men jag kan ju medela att tillbaka flytt till östersund är under behandling, längter otroligt nog tillbaka till den blåsiga staden, vilket ja verkligen inte trodde att jag skulle göra, men i bland händer de oväntade saker..
Har ev hittat ett jobb om ja har tur, blir prov jobbning i helgen för att se vad dom tycker om en, om man har nån chans, och så har ja ev en lägenhet på stan med, så de skulle vara helt  perfans, så är de 1 månads uppsägnings tid på jobbet som ja har nu, så om men månad kanske man är tillbaka, och de känns helt underbart, att få komma tillbaka till en stad där man faktiskt vet vart man kan gå för att fika, eller handla kläder, eller till och med vet hur bussarna går.. superb! hehe
Och de stora faktumet är ju att ja faktiskt känner några människor där, mot för här där man verkligen inte känner än enda kotte.. släktningar och jobber kompisar räknes ju faktiskt inte, då jag inte umgås med jobber kompisarna på fritiden, eller en har man ju träffat några gånger, vilket är roligt, då båda har de stora intresset för hästar, så man har ju vart med på några tävlingar å tittat.. väldigt skojigt..
Så de blir ju i försig lite tråkigt att säga hejdå till alla dem, nu när man lärt känna alla riktigt bra, men de glömmer en säkert fort då de börjar nytt folk hela tiden.. hehe så dom klarar sig nog utan mig! hoppers jag! =p

Anners då! ja du, livet ruller på som de alltid har gjort, de går upp och ner, som vanligt! ett helt vanligt liv med andra ord!
Nått som är nytt är ju att man är lite tandlös då jag har dragit bort 2 tänder, mina så kallade "huggtänder" som bara var mjölktänder, så har dom letat fram en av de riktiga tänderna och satt en kedja i den,.. lite bling bling vet ni, man måste ju vara hip! hehe, nä så man har de och några stygn i munnen nu, men dom åker på måndag då även en snygg räls ska sättas in som man ska ha i 2 år, inte de roligaste ja har gjort i mitt liv, men tänk er vad ja ska le om 2 år, snygga tänder har man då! hehe

Jahup, å nu har de gått ett helt år sen min älskade Mirran försvann med, känns fortfarande tungt, tänker på henne fleragånger i veckan, nästan varje dag.. sakner henne så! men livet måste fortsätta så är de ju!
Måste hitta en ny häst, eller först och främst få råd att skaffa en, känner att nu när ja inte ha hållt på med någon häst på 1 år att ja saknar de så, tänk vetni känslan när man går in i stallet på morgonen å släpper ut dem, gnäggen som möter en i dörren, eller bara att få stå i en box å mocka.. och framför allt... att få rida.. gud vad ja saknar de.. känner verkligen nu hur mycket ja saknar de, hästar är verkligen som en del av mig och jag inte klara mig utan, de blir som ett hål som inte kan fyllas igen, vet inte hur ja ska förklara.. men dom fattes mig.. mycket!! måste få i hop till en häst alltså.. anners vet ja inte vad jag gör!

Men uva nu var klockan mycket.. måste sova.. tur att man har sov morgon i morgon! börjer inte fören kl 13! skönt skönt!

Å just ja,.. snart kommer fröken muhonen hem med.. bara ca 4 månader kvar nu.. de kommer gå rakarns fort kan ja tro... i bröjan av februari nån gång kommer hon.. å ja längter redan! =)

mä, nu säger ja go natt, tycker att ja skrivit ett långt å bra inlägg nu så de får räcka, kanske kluttrar ner nån rad till nån dag här om ni har tur! hehe

Smell u later!

Viktoria - Signing out!


                            28/8 2007 - i miss u so much and i love u!

     
- så bjuder ja på 2 bilder av mig med så ni får se hur ja ser ut.. hehe 
  ( hoppes du ser detta nu då erika så du får lite uppdatering! hehe)

Kommentarer
Postat av: Michelle

Hehe va bra =P Det där me tänderna låter inte så roligt =/ Jag är väldigt gla att jag slipper sånt där.

2008-09-11 @ 13:46:25
URL: http://michellex.blogg.se/
Postat av: Mia

Men heeeeej :D Hur är läget? Fan, ska du flytta tillbaka till the big city? :) Vad gör du nu för tiden? Kram Mia

2008-09-11 @ 16:53:08
URL: http://alisess.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja just ja, du hade ju flyttat dit du :P Pernilla var med och lattjade när jag fyllde år, så hon berättade ju det då :) Det äe så jäkla fult i Sundsvall ju! Jag gör absolut så lite som möjligt, eller nja, jag rider, söker jobb och lägenhet, och sen var det inte så mkt mer :P Riktigt tråkigt må jag säga, men min tur kommer väl snart också antar jag :) Gu va kul med hotell, vilket är det på då? Kram

2008-09-12 @ 00:13:14
URL: http://alisess.blogg.se/
Postat av: Michelle

Hehe ja det måste vi gö isf =P

2008-09-14 @ 11:11:09
URL: http://michellex.blogg.se/
Postat av: Fröken Muhonen

Du det var pa tiden att du skrev nat har! Hehe, ja snart sa kommer jag hem igen och ojojoj vilket kramkalas vi ska ha. Bor du i stan oxa sa blir det ju annu battre. ;) Landar ju i ostersund 15:50 den 19 februari. :D Guuuuud vad kul det ska bli! Ossa kan vi borja planera England da oxa. ;) Ska svara pa ditt brev till veckan. Har inte fatt tid till det eftersom mamma varit har och vi har rest och stojjat omkring. Men Se upp i brevladan och blir det sa du flyttar sa MASTE du skicka adressen pa en gang! Pussn och MASSOR med kramar pa dig flickan!!!!

2008-09-16 @ 09:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0