Det var en upplevelse!

Ja ni, i dag så har jag vart på mitt alla första traktor race, men attans vad roligt de var må jag ju säga, måste nog komma hem nästa år för att gå på detta,de var mycket mycket roligt..
Jaha, och Evert han var ju så klart bäst han, slog dem alla till och med segraren av dem största traktorerna slog han, hehe vad kan man säga dom så kan också vara bra, vem vet.. :P
Så han tog ju hem allt han, vann sin klass och vann över den stora, de är inte dåligt de må jag säga, nej nej..

Sen så kom man hem och la sig å läste lite, och lagade lit mat, de fick bli päran och kyckling med sås, de fick räcka med de.
Efter detta så åkte vi en sväng till en Nisse O Mia å fick oss lite fika och en trevlig pratstund, så de var ju roligt de må jag ju säge..

Var ute och titta till min älskade fröken med, de är så jobbigt att se hon för de märks så väll på na att ho int ¨mår någe bra, ögonen är matta ingen glädje i dem som för, stygg i pälsen o kroppen, och framför allt halt..
Nä, ho ska nog få skritta vidare till trappa landas ängar snart tror ja, ho ska få gå nån vecka till så ska vi åka i väg med na sedan.
Tror att ja ska följa med när dom åker med henne, ska åka till dannero för där hade dom slakteri, vill vara med henne på den sista färden som ho kommer åka, å ja ska göra na så fin så fin..  :(    Min älskade Mirran, å vad jag kommer sakna henne, detta kommer bli svårt, men jag ska inte svika henne, hon ska inte behöva göra detta själv, de känns som om jag är skylldig henne de efter alla dessa år tillsammans. Min älskade vän....


Men den lilla snortan vi har hemma, de är en busig tjej de kan jag lova, först när man inte fick ta i na så vart de jätte fina kort på henne, men nu när ja äntligen har lyckats fått henne tam, nä då blir de bara mul och ögon, eller öron kort av allt, hon är så nyfiken så jag vet inte vad..
Håller nu på med att lära na vid grimman, å de går ju så där, lyckas inte få på hela på en gång så ja tar lite i tagen just nu så får de nästan hänga på mulen, men icke mer då blir de lite läskigt å då blir de lite spring i dom så benen.. =)



                                                                                 

                                                                               Är hon inte söt så säg!
                                                                                          Lilla Stina!

                                                                     

                                        Fort kan ho springa, och ja lekandet är de icke någe fel på heller kan ja love!


Nä nu får de fan vara nog för i dag, de är ju en dag i morgo med..

Viktoria - Se you later alligator!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0